Eşyanın Hafif Manzarası

portfolio_TR 19

Fotoğraf yerleştirme, fine art baskı, değişken ölçülerde, 2012

Gündelik olarak kullandığımız nesneleri her zamanki mekansallıkları içinde tanırız; ‘yeni’ ve hali hazırda kullanımda oldukları zaman bu mekansallığın dışına pek çıkamayan nesneler, çöp haline geldiklerinde ise görmek istemediğimiz varlıklar olarak yerleri değişmiş olur. Kullanım değerini yitiren ‘eşya’, nereye giderse gitsin anlamını da birlikte götürür; ancak yine de bu anlam ile yeni ve eğreti mekanları arasında absürd bir ilişki açığa çıkar. Her gün elimizin altında olan araç ve gereçleri tam bir amaçsızlık içinde gördüğümüz zaman ‘tüketim’ alışkanlığımızın gelip geçiciliğini bir kez daha hissederiz; ‘eşya’ artık ilk mükemmel anlamına işaret etmemektedir. Kullanım esnasında eşyalarla aramızdaki mesafesiz ilişki ve onları kendimize ait kılmamız, alışkanlıklarımızı oluşturur, tüketirken hissetmediğimiz ama aslında içlerinde taşıdıkları potansiyel ataleti, başka mekanlardaki anlamsız ve cılız varlıklarını bir atık halinde izlerken hissederiz ve isimlerini telaffuz ederken kuşkuya düşerek duraksarız. Pınar Öğrenci’ nin ‘eşyanın hafif manzarası’ isimli fotoğraf yerleştirmesi, yakın zamanda Tophane civarında kapanmak zorunda kalan dükkanlar ve bağlamlarından koparılmış eşyalar aracılığı ile ‘tüketim’ üzerinde dururken, eşya ve mekan arasındaki ilişkiyi araştırıyor.

Gerçeklik Terörü, Tütün Deposu, İstanbul, 2012

Die Neu Eröffnung, Halle 10, Münih, Almanya,2012